ایا تا بحال با خود فکر  کرده اید که مخفی سازی لکه های پوستی ،برنزه کردن پوست ،صاف کردن موها  و سایر روش های رایج زیبایی ممکن است برای سلامی و پوست شما خطرناک باشند ؟تمام این روش ها محتوای متفاوتی دارند و این احتمال وجود دارد که همین محتوا سلامتی شما را تهدید کند .
در این پست با توجه به دلایل عملی به  تاثیر این مواد بر پوست شما میپردازیم و سعی میکنیم تا راه حلهایی ارائه دهیم که به کمک انها بتوانید مصرف مواد شیمیایی را کاهش دهید .


1.صاف کردن  کراتینه مو
صاف کردن مو با روش کراتینه در سالنهای زیبایی و ارایشگاه ها صورت میگیرد  و میتواند موهای وزوزی را کاملا صاف و درخشان کند .
معمولا ادعا میشود که این ترکیبات عاری از هرگونه فرمالدئید هستند ولی تحقیقات انجام شده عکس ان را نشان میدهد و وجود میزان زیادی  از مواد شیمیایی در بیشتر از نیمی از این مواد کالا اثبات شده است .قرار گیری بیش از اندازه در معرض این ماده خود منجر به بروز سرطان میشود .
در صورتی که هر چند ماه یکبار برای این کار به ارایشگاه مراجعه کنید ،اسیب جدی نخواهید دید  ولی ممکن است ارایشگر شما در خطر باشد .


2.اتوی مو  و کاندیشنر ها
کاندیشنر به شما کمک میکند تا با خنثی سازی تاثیر الکتریسیته ساکن ، از شر وز و فر موهای خود راحت شوید ولی این اثر  فقط تا زمان شست وشوی بعدی موهایتان ادامه خواهد داشت .
در همین حال مو اتوی مو  هم میتواند  به شما موهای صاف و زیبایی ببخشد ولی تمام این روش ها منجر به ریزش مو میشوند و بهتر است در خصوص  روش های صاف کردن مو با یک متخصص مشورت نمایید تا متدی ایمن  تر را به شما توصیه نماید .


3.رنگ موهای دائمی
هنوز ارتباط بین رنگ موهای دائمی و سرطان در هاله ای از ابهام است و تعداد ی از مطالعات نشان میدهند که خانمهایی که موهایشان را رنگ های تیره  میکنند ،بیشتر در معرض ابتلا به  سرطان خون و لنفوم هستند . ولی مطالعات دیگری این ریسک را رد کرده و نامعتبر میخواند .
مطالعات انجام شده در خصوص ارتباط بین رنگ مو و سرطان سینه هم به هیچ نتایجی دست نیافته اند .رنگ کردن موها در طی بارداری هم برای مادر و جنین خطری ندارد ولی تعدادی از متخصصان پیشنهاد میکنند تا مادر تا سه ماهه دوم  بارداری خود صبر کند و قبل از ان برای رنگ کردن موهای خود اقدام نکند .


4.رنگ موهای گیاهی
رنگ موهای گیاهی مانند حنا و انواع گرفته شده از سبزیجات میتوانند بدون اسیب رسانی به موها ،رنگ انها را تغییر دهند و البته حاوی مواد شیمیایی هم  نیستند .
ولی نتایج بدست امد از این رنگ ها دائمی نبوده و البته تغییررنگ چندانی هم بوجود نمی اورد .
روشی بهتر برای تغییر رنگ موهایتان ،هایلات است .در این روش موهای شما از کلاهی بیرون اورده میشود و باعث میشود تا رنگ مستقیما  با کف سر شما تماس نداشته باشد  و مواد شیمیایی توسط پوستتان جذب نشوند .


5.لنز های رنگی
لنز های رنگی که هیچ تاثیری در میزان بینایی شما ندارند ،باعث میشوند تا ظاهر زیبایی داشته باشید .
ولی از خرید لنز هایی که بدون تجویز و تایید پزشک بفروش میرسند و یا در ارایشگاه ها و به صورت انلاین وجود دارند ،بپرهیزید .
استفاده از لنز های رنگی باید با مراقبت و دقت بسیاری صورت گیرد و البته این استفاده باید کوتاه مدت باشد .در صورتی که شما به خوبی از این لنز ها استفاده نکنید و با انها را تمیز نکیند،احتمال بروز عفونت و یا اسیب دیدگی چشم وجود دارد که خود میتواند منجر به نابینایی شود .بنابراین احتیاط کنید .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران