از آنژیوپلاستی برای باز کردن عروق  تنگ و یا  مسدود استفاده میشود و تحقیقات جدید نشان میدهند که این روش تاثیری در بهبود بیماران مبتلا به بیماری های قلبی و درد قفسه سینه ندارد.

بنا بر تحقیقات انجام شده پس از 15 سال مشخص شد که نتایج حاصل از درمان با آنژیوپلاستی با نتایج حاصل از درمان با دارو ها و یا تغییرات سبک زندگی تغییرات چندانی نداشته است.

در طی این روش یک لوله کوچک در رگهای خونی قرار داده میشود تا انها را باز نگاه دارد وبه این عمل استنت گذاری میگویند.این روش باعث بهبود بیماری فرد در طی طولانی  مدت نمیشود و بنا بر مطالعات انجام شده دارو درمانی گزینه اول پیشنهادی بدین منظور است و در صورتی باید از آنژیوپلاستی شود که فرد با دارودرمانی بهبود نمی یابد.

در روش دارودرمانی از داروهایی به منظور کاهش فشار خون و کلسترول و آسپیرین ها استفاده میشود که امکان شکل گیری لخته های خونی را کاهش میدهد .همچنین به فرد در خصوص تغییر رژیم غذایی و ترک سیگار و کاهش وزن مشاوره داده میشود.

سالانه حدود یک میلیون آنژیوپلاستی  انجام میگیرد که از میان انها 500 هزار عدد برای بیمارانی استفاده میشود که به بیماری های قلبی مزمن مبتلا هستند .

بیماری های قلبی مزمن ویژگی های مشخصی دارند و با درد قفسه سینه همراه هستند و در شرایطی ویژه بروز میکنند .معمولا این بیماری ها با استراحت و یا مصرف دارو بهبود می یابند و نیازی به آنژیوپلاستی ندارند.

در حالتهای دیگر فرد به طور ناگهانی به درد قفسه سینه  دچار میشود و بیشتر به هنگام استراحت این درد اغاز میشود و ممکن است به حمله قلبی منتهی شود .
بیماران باید بدانند که آنژیوپلاستی چه تاثیری بر بیماری انها خواهد داشت و در صورتی که با خود فکر کنند این روش میتواند عمر انها را طولانی تر کند و یا احتمال بروز حملات قلبی را کاهش دهد ،در اشتباهند.تحقیقات بروی  1200 بیمار صورت گرفت و بیشتر انها از آنژیوپلاستی یه همراه دارودرمانی  به منظور مدیریت بیماری های قلبی و بهبود درد قفسه سینه استفاده کردند.

در طی 15 سال بعد حدود 561 نفر از انها فوت کردند ،180 نفر از انها در طی 4 سال اولیه درمان و 381 نفر از انها در طی سالهای اخر درمان فوت کردند.

همچنین 284 نفر از افرادی که آنژیوپلاستی انجام داده بودن فوت کردند که این رقم برای گروه درمان شده توسط دارو 277 نفر بود.

بنابراین بهترین روش پیشگیری از حملات قلبی و مرگ های زود هنگام دارو درمانی است که با مصرف اسپیرین،یازدارنده های ACE  و مسدود کننده های بتا و تغییرات زندگی صورت میگیرد .
آنژیوپلاستی هم قادر به کاهش علائم میباشد ولی هیچ مزیت ویژه ای در جهت بهبود حال افراد  مبتلا به بیماری های عروق کرونر  ندارد.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران