فشار خون از جمله مواردی است که ممکن است یک فرد مدتها به آن مبتلا باشد ولی نشانه ای نداشته باشد و حتی به سایر بیماری های  مرتبط با فشار خون هم دچار شود .
در این پست به عقاید اشتباهی می‌پردازیم که در خصوص فشار خون وجود دارد :

1.اگر یکی از دو عدد نشان دهنده ی فشار سیستولیک و دیاستولیک نرمال باشند ،وضعیت شما طبیعی است 
زمانی که پزشکتان فشار خون شما را میگیرد دو عدد را به شما اعلام میکند که یکی از آن‌ها در بالای دیگری نوشته می‌شود .عدد اول نشان دهنده ی فشار سیستولیک است که  فشار خون در رگهای خونی و در طی ضربان قلب را نشان میدهد :
-فشار سیستولیک 119 به پایین نرمال است 
-فشار سیستولیک بین 120 تا 139 مرحله پیش از فشار خون نامیده می‌شود 
-فشار سیستولیک بالای 140 فشار خون بالا نامیده می‌شود .
-فشار سیستولیک 150 به بالا فشار خون بالا در افراد بالای 60 سال است 
عددی که در پایین دیگری نوشته می‌شود ،فشار خون دیاستولیک نامیده می‌شود که نشان دهنده فشار خون در رگهای خونی در فواصل میان ضربانهای قلب است :
-فشار دیاستولیک 79 به پایین نرمال است 
-فشار دیاستولیک 80 تا 89 مرحله پیش از فشار خون است 
-فشار دیاستولیک 90 به بالا فشار خون بالاست 
تعداد زیادی از مرم بیشتر به فشار سیستولیک توجه میکنید تا دیاستولیک .ولی پزشکان عقیده دارند که تحمل قلب در فشار سیستولیک بالا بیشتر از فشار دیاستولیک بالا است .
فشار خون در طی روز و با توجه به فعالیتهای انجام شده تغییر میکند  و البته فشار خون سیستولیک با افزایش سن بیشتر می‌شود و فشار خون دیاستولیک  کاهش می‌یابد .
اگر هر دو عدد برای شما بالاتر از حد نرمال باشد ،حتما باید برای درمان اقدام کنید .پزشکتان میتواند به شما کمک کند تا فشار خون بالا و یا مرحله پیش از آن را به خوبی درمان کنید .

2.روش های درمانی موجود برای فشار خون 

ممکن است  زمانی که به درمان فشار خون فکر میکنید ،مواردی مانند ترک مصرف مواد غذایی مورد علاقه  و مصرف داروهایی با عوارض جانبی نامطلوب به ذهنتان بیاید .کاملا درست است که مدتی طول میکشد تا شما یک برنامه درمانی متناسب خود را بیابید زیرا فشار خون بالا معمولاً بنا بر دلایل متفاوتی بروز میکند و حتی در مواردی هم دلیل اصلی آن مشخص نیست .

3.روش های درمانی مؤثر نیستند 
اگر شما با کمک پزشکتان برنامه‌ای جامع برای مدیریت فشار خون خود تنظیم کنید ،موفق می‌شوید تا با این بیماری مقابله کنید .بهتر است به منظور بیشینه سازی مزایای برنامه درمانی خود این موارد را انجام دهید :
-فشار خون خود را مطابق با دستور پزشک چک کنید 
-برنامه درمانی خود را به صورت دائمی دنبال کنید و در صورتی که با بخشی از برنامه خود مشکل دارید ،به پزشکتان اطلاع دهید 
-ملاقات های منظم با پزشکتان داشته باشید  و تغییرات فشار خون خود را به وی نشان دهید تا میزان تأثیر برنامه درمانی مشخص شود 
-از پزشکتان و یا یک داروساز در خصوص عوارض جانبی داروهای مصرفی تان بپرسید .
افزایش اطلاعات تان در خصوص فشار خون  و نحوه آسیب رسانی آن به بدنتان  اولین قدمی است که میتوانید در جهت کنترل این بیماری بردارید .بنابراین تا سالها بعد سالم خواهید بود.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران