دانشمندان باور دارند که امکان مرگ بر اثر شکستن قلب وجود دارد .زمانی که شما به قلب شکسته فکر میکنید،احتمالا به یاد یک قلب کارتونی می‌افتید که از وسط شکاف برداشته است ولی در‌دنیای واقعی شکستگی قلب یا سندروم قلب شکسته شکل دیگری دارد  و میتواند اختلالات قلبی زیادی را بوجود آورد .

ممکن است سندروم قلب شکسته با حمله قلبی اشتباه گرفته شود زیرا علایم و نتایج ازمایشات هر دو مشابه هم هستند .در واقع ازمایشات نشان میدهند که ریتم و مواد خونی قلب به میزان زیادی تغییر کرده‌اند که یکی از نشانه‌های حمله قلبی هم به شمار می‌آید .ولی در سندروم قلب شکسته هیچ نشانه ای از انسداد شریانها ی قلبی وجود ندارد .

تعدادی از نشانه‌های سندروم قلب شکسته از حمله قلبی متفاوتند .در سندروم قلب شکسته علایم بلافاصله پس از استرس های روحی یا فیزیکی بروز میکنند.این تفاوت‌ها عبارتند از :

  • نتایجEKG-((تستی که فعالیت الکتریکی قلب را ضبط میکند ) با نتایج حاصل از همین تست در افراد مبتلا به حملات قلبی یکسان نمیباشد
  • ازمایشات خون آسیب دیدگی قلبی را نشان نمی‌دهند 
  • ازمایشات انجام شده انسداد شریانهای کرونر را تأیید نمی‌کنند 
  • نتایج ازمایشات نشان میدهد که محفظه ی پایینی و چپ قلب یا بطن چپ متورم شده و حرکاتی غیر طبیعی دارد 
  • زمان بهبودی کوتاه است و در طی چندین روز تا چندین هفته فرد سلامتی خود را باز می‌یابد ولی افراد مبتلا به حملات قلبی در طی یک ماه یا بیشتر پس از سانحه بهبود می یابند.

در صورتی که پزشکتان احتمال دهد که شما به سندروم قلب شکسته مبتلا شده‌اید ،ممکن است به انژیوگرافی شریانی نیاز داشته باشید که در آن با استفاده از ماده‌ای رنگی و اشعه ایکس داخل شریانهای قلبی دیده میشوند.سایر روش‌های تشخیصی عبارتند از آزمایش خون،EKG،اکوکاردیوگرافی (آزمایشی بدون درد که از امواج صوتی به منظور تولید تصاویر متحرکی از قلب استفاده میکند ) ،و ام ار ای قلبی .
ممکن است پزشکتان یک ماه پس از تشخیص این سندروم برای شما ،اکو را پیشنهاد نماید تا  از سلامت قلبی تان اطمینان یابد .با پزشکتان در خصوص زمان ملاقات های بعدی مشورت کنید .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران