راه کار های موثربی اختیاری ادرار پس از درمان سرطان پروستات عبارتند از : 

انجام ورزش های کف لگن(کگل)
بسیاری از پزشکان ترجیح می دهند با استفاده از تکنیک های رفتاری توانایی کنترل ادرار را به مردان آموزش دهند .تمرینات کیگل باعث تقویت عضلات لگن می شود . عضلات مقعد و پیشابراه را همزمان با یکدیگر منقبض کرده و به سمت داخل و بالا ببرید. این انقباضات را به به مدت 5 ثانیه  حفظ کرده و سپس عضلات را شل کنید .
تقویت عضلات لگن  در کنترل بی اختیاری استرسی موثر است .می توان این ورزش را  با برنامه بیوفیدبک برای تقویت بیشترعضلات ترکیب نمود.


مراقبت های حمایتی
 این درمان شامل اصلاح رفتار، مانند نوشیدن مایعات کمتر، اجتناب ازمصرف کافئین، الکل، غذاهای ادویه دار، ونوشیدن مایعات قبل از خواب می شود . تشویق بیماران برای دفع ادرار منظم و نگه نداشتن ادرار نیز یکی از راهای موثر محسوب می شود.. در برخی افراد ، کاهش وزن ممکن است در کنترل ادرار باعث بهبودی  شود. مراقبت های حمایتی نیز شامل تغییردارویی که در بی اختیاری ادرار دخیل است ، می شود .


دارو درمانی
 انواعی از داروها می توانند ظرفیت مثانه را افزایش دهند و فرکانس دفع ادرار را نیز کاهش دهند . در آینده ای نه چندان دور، داروهای جدیدتری برای کمک به جلوگیری از نشت ادرار ساخته می شود .


تحریک الکتریکی عصبی و عضلانی
 این درمان مجددا برای آموزش  و تقویت ماهیچه ها در دفع ادرار و بهبود کنترل مثانه مورد ااستفاده قرار می گیرد . با استفاده از این درمان، در تحریک الکتریکی با وارد کردن المترود به مقعد یا مبهل ماهیچه های کف لگن را تحریک کرده و سبب تقویت آنها می شود. 
  

جراحی یا تزریق 
تعدادی از تکنیک ها از قبیل جراحی یا تزریق  ممکن است عملکرد مثانه را بهبود بخشند.
چند دستگاه پزشکی برای کمک به درمان بی اختیاری ادرار وجود دارد . تامپونی وجود دارد که در مجرای ادرار برای جلوگیری از نشت ادرار استفاده می شود .
تزریق سم بوتولینیوم نوع A به عضله مثانه ممکن است در افراد با مثانه بیش فعال موثر باشد و تکرار آن هر 6 تا 9 ماه مورد نیاز است.


اسفنکتر مصنوعی
اسفنکتر مصنوعی دستگاه ساخته شده از پلاستیک سیلیکون است که برای درمان بی اختیاری ادرار استفاده می شود.اسفنکتر مصنوعی یک قسمت قابل باد شدن دارد که دور مجرای پیشاب نزدیک به نقطه ای که به مثانه متصل می شود بسته می شود. یک بالون فشار آن را تنظیم می کند و یک حباب باد شدن و خالی شدن آن را کنترل می کند. بالون به صورت جراحی در ناحیه لگن قرار داده می شود و پمپ کنترل در پوست بیضه قرار داده می شود.
 این بخش برای جلوگیری از نشت ادرار باد می شود. زمانی که فرد می خواهد مثانه را تخلیه کند، باد آن خالی می شود تا به ادرار امکان تخلیه بدهد. استفاده از اسفنکتر مصنوعی می تواند این عارضه را درمان کند و یا تا حدود بیش از 70٪ تا 80٪ منجر به بهبودی شود.


عمل جراحی دیگر
 دکترهمچنین می تواند عمل جراحی دیگری را برای کمک به برخی از مردان انجام دهد که این شامل قرار دادن حلقه لاستیکی در اطراف نوک مثانه برای کمک به کنترل ادرار می شود.
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران