بیشتر آمریکایی ها روزانه از 19 قاشق چای خوری و یا بیشتر مواد قندی مصرف میکنند که مساوی با 285 کالُری است .این مقدار به عقیده متخصصین تغذیه خیلی بالاست .
بنا بر سازمان قلب آمریکا ،خانمها نباید روزانه بیش از 6 قاشق چای خوری از ماد قندی مصرف کنند که مساوی با 100 کالُری است .این مقدار برای آقایان 9 قاشق و یا 150 کالُری است .
یک رژیم غذایی سم زدایی مواد قندی میتواند به خوبی علاقه شدید شما به مواد قندی را از بین ببرد و به شما در جهت کاهش وزن کمک نماید .
تعدادی از افراد به میزان زیاد و ناسالمی از مواد قندی استفاده میکنند و ممکن است حتی نتوان نام این حالت را اعتیاد گذاشت .معمولا این افراد در مرحله اول علاقه زیادی به مواد غذایی شیرین دارند و پس از آن کنترل خود را از دست می‌دهند  و بیش از مقدار معمول می‌خورند .

قند و مغزتان 

قند به تمام سلولهای مغزی شما انرژی می‌رساند  و مغزتان نیز به قند به عنوان یک پاداش نگاه میکند  و به همین دلیل شما خواهان میزان بیشتری از آن هستید .اگر شما به میزان بیشتری از مواد قندی مصرف کنید ،این علاقه و گرایش را تقویت خواهید کرد  و در نهایت رهایی از این عادت بسیار دشوار خواهد شد .

قند و وضعیت خون 

چرا زمانی که در میان روز یک شکلات می‌خورید ،ناگهان انرژی تان بیشتر می‌شود ؟قند های موجود در این مواد که با نام کربوهیدراتها شناخته می‌شود ،بلافاصله در خون به گلوکوز تبدیل می‌شود  و قند خونتان افزایش می‌یابد .کربوهیدراتهای ساده در میوه و سبزیحات  و لبنیات هم وجود دارند ولی این مواد دارای فیبر و پروتئینی هستند که فرایند را اهسته تر میکند .شربت و نوشابه های گازدار ،شکلات و قند های خانگی این ویژگی را ندارند .
بدن شما نیاز دارد که گلوکوز را از خون خارج نماید  و آن‌ها را به سلولها منتقل نماید تا انرژی دریافت کنند .بدین منظور پانکراس شما انسولین تولید میکند تا در نهایت قند خون کاهش یابد .این کاهش ناگهانی قند خون باعث می‌شود تا شما احساس ضعف کنید و گرایش بیشتری به مواد قندی داشته باشید تا بتوانید قند خونتان را به حال قبلی برگردانید .بنابراین مصرف مواد غذایی در میانه روز باعث می‌شود تا شما به میزان بیشتری از مواد غذایی نامرغوب استفاده کنید .
تصور کنید که شما علاقه زیادی به مواد قندی ندارید ولی بیشتر مایل به مصرف چیپس و سیب زمینی سرخ کرده و نان شیرینی حلقوی هستید .این نوع از مواد غذایی نشاسته ای حاوی کربوهیدراتهای پیچیده هستند که بدن آن‌ها را به قند های ساده تولید میکند .در صورتی که از این مواد غذایی به تنهایی استفاده شود ،نشاسته  قند خونتان را همانند قند افزایش خواهد داد .برنج سفید و ارد سفید هم همین کار را می‌کنند .نشاسته های فراوری شده هم مانند نان سفید  و کراکر  و پاستا و چوب شور هم بدتر هستند .

مصرف زیاد مواد قندی و دیابت 

خود قند نمیتواند باعث دیابت شود ولی مصرف زیاد آن ممکن است چنین نتیجه‌ای داشته باشد .مصرف انسولین-هورمون کنترل کننده قند خون - برای افراد چاق به مراتب دشوار تر از دیگران است .زمانی که بدن شما در برابر انسولین مقاومت میکند ،احتمال ابتلا به دیابت و قند خون بالا هم افزایش می‌یابد .

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران