هنوز علت اصلی بروز لوسمی مشخص نیست .افراد مبتلا به لوسمی دارای نوعی ویژه از کروموزوم غیر طبیعی هستند ولی این کروموزوم خود تأثیری در بروز لوسمی ندارد .

نمیتوان از بروز لوسمی پیشگیری نمود ولی ممکن است مواد خاصی در طبیعت از محرکهای آن باشند مثلاً اگر شما از دخانیات مصرف کنید،به میزان بیشتری در معرض ابتلا به انواعی از سرطان خون هستید .همچنین قرار گیری بیش از اندازه در معرض پرتوها و داروهای شیمیایی خاص از جمله عوامل تشدید کننده این بیماری میباشند.

بعضی از انواع شیمی درمانی و پرتودرمانی که به منظور درمان سایر انواع سرطانها به کاربرده میشوند،خود در ابتلا به لوسمی نقش دارند .احتمال ابتلا به لوسمی هم با توجه به نوع داروهای مصرفی شما برای شیمی درمان بستگی دارد .

سابقه خانوادگی هم از عوامل محرک به شمار می آید .مثلا اگر یکی از دو دوقلوی همسان به نوع خاصی از لوسمی دچار شود،دو قلوی دوم هم به میزان 20 درصد در طی یک سال در معرض ابتلا به لوسمی میباشد .

نشانه های لوسمی کدامند ؟

انواع متمایزی از سرطان خون در مراحل اولیه علائمی ندارند
.در نهایت ممکن است علایم زیر بروز نمایند :

  • کم خونی و نشانه‌های مشابه مانند خستگی،زردی پوست و حس ناخوشی و بیماری
  • بدن به سادگی کبود شده و یا خونریزی میکند مانند خونریزی لثه ها یا بینی و یا بروز خون در ادرار و مدفوع .
  • افزایش احتمال ابتلا به عفونتهایی مانند گلودرد یا ذات الریه برنشی که میتواند با سردرد،تب با درجه پایین و زخم های دهانی یا بثورات پوستی همراه باشد 
  • تورم گره‌های لنفاوی به خصص در کشاله ران ،زیر بغل و گلو 
  • کاهش وزن و اشتها
  • ناراحتی در زیر دنده های پایینی (ناشی از تورم طحال)
  • سطح بالای سلولهای سفید خونی که منجر به اختلالات دیداری  ناشی از خونریزی شبیکیه ای می‌شود ،زنگ زدن گوش،تغییرات وضعیت ذهنی،نعوظ طولانی مدت  و سکته مغزی .

 

شما می توانید با کلیک کردن بر روی این قسمت بخش اول این مقاله را مشاهده نمائید

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران