احتمالا شما هم جوانان زیادی را دیده اید که به دلیل یک عارضه قلبی فوت میکنند بدون انکه هیچ مشکل قلبی و یا علائم هشدار دهنده ای داشته باشند مانند یک ستاره ورزشی حرفه ای ،یک ورزشکار نوجوان ،یک دونده ماراتن  و یا افرادی مشابه .ولی مرگ این افراد برای همه   تعجب اور است و باعث میشود تا ایست قلبی به مهم ترین عامل مرگ های ناگهانی تبدیل شود.

تحقیقات نشان میدهند که ایست قلبی باعث مرگ هر یک نفر از میان 100 هزار نفر و یا 300 هزار ورزشکار زیر 35 سال میشود .ایست قلبی بیشتر باعث مرگ اقایان میشود

مرگ بازیکن والیبال المپیک امریکا  در سال 1986 و یا بازیکن بسکتبال در سال 1990 و مواردی دیگر همه این ادعا را ثابت میکنند.

این مسئله عده ی زیادی را به وحشت انداخته است و انها میخواهند بدانند چه کسانی در معرض ایست قلبی هستند و یا چگونه میتوان از بروز ان پیشگیری نمود  و یا میتوان از ایست قلبی جان سالم به در برد یا خیر ؟

خوشبختانه جواب مثبت است و فرد میتواند از مرگ نجات یابد ولی این فقط در صورتی است که فرد در عرض یک دقیقه کمک های اورژانسی دریافت نماید مانند دفیبریلاتور خارجی اتوماتیک .

ایست قلبی چیست ؟

تعداد زیادی از مردم مرگ های ناگهانی قلبی را به حمله قلبی نسبت میدهند ولی باید بدانید که ایست قلبی با حمله قلبی فرق دارد .

حمله قلبی در اثر اختلال  در گردش خون و یا توانایی پمپاژ قلبی بوجود می اید  و انسداد ناگهانی در عروق کرونر  باعث کاهش میزان جریان خون و یا قطع ان  به قلب میشوند  و به ماهیچه های قلب اسیب وارد میشود.

ولی ایست قلبی به دلیل یک مشکل الکتریکی در قلب بوجود می اید و زمانی بروز میکند که سیگنالهای الکتریکی که توانایی پمپاژ خون توسط قلب را کنترل میکنند،مختل شده و میزان ضربان قلب به صورت ناگهانی افزایش می یابد و باعث میشود تا بطن های قلبی به جای ان که خون را به صورت منظم به گردش بیاورند،لرزش پیدا کنند .این اختلال ریتم قلبی که به ان فیبریلاسیون بطنی میگویند در اثر اختلالات سیستم الکتریکی قلب بوجود می اید.

فیبریلاسیون بطنی نیز عملیات پمپاژ قلبی را مختل میکند و جریان خون به بقیه بخش های بدن را قطع میکند .فرد مبتلا به ایست قلبی به طور ناگهانی هشیاری خود را از دست میدهد و ضربان و تنفس ندارد.
در حالت نرمال فرد در عرض یک دقیقه فوت میکند ولی ارتباطی بین حمله قلبی و ایست قلبی وجود دارد و حمله قلبی میتواند اختلالاتی را در سیستم الکتریکی قلب بوجود اورد که خود منجر به ایست قلبی میشود.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران