شاید شنیده باشید که فشار خون بالا،کلسترول بالا ،دیابت  و یا موارد دیگر میتوانند منجر به ایست قلبی در سالمندان شودولی احتمالا نمیدانید که تعدادی از اختلالات قلبی نادر عامل بروز ایست قلبی در جوانان است.

فاکتور های ریسک در افراد جوان با افراد 50 تا 60 ساله کاملا متفاوت است .معمولا جوانان به دلیل بیماری های ارثی میوکاردیوم یا بافت عضلانی قلب،سیستم الکتریکی  و بیماری های مادرزادی قلبی دچار ایست قلبی میشوند.

مقصر اول کاردیومیوپاتی هایپرتروپیک است که در ان ماهیچه های قلبی ضخیم میشوند و ممکن است لایه های داخلی قلب به انجام تمارین ورزشی به میزان کافی از خون دریافت نکنند.ولی این بیماری خیلی نادر است و فقط 0.05 تا 0.2 درصد از افراد را دچار میکند.

اختلالات مادرزادی  عروق کرونر  دومین مقصر ایست قلبی است .ممکن است این عروق در مکان نامناسبی قرار گرفته باشند و یا فرد به جای دو شریان کرونر فقط یکی داشته باشد همانند پت ماراویچ، بازیکن بسکتبال معروف.

دیگر مواردی که در ایست قلبی نقش دارند عبارتند از :

  • اختلالات الکتریکی ارثی
  • میوکاردیتی حاد  که نوعی بیماری تورمی قلبی است
  • سندروم مارفان

سندروم مارفان یک اختلال ژنتیکی بافتهای اتصالی است که میتواند تاثیرات قلبی عروقی وخیمی داشته باشدمعمولا افراد مبتلا به این اختلال لاغر و نحیف هستند و امکان پارگی رگهای خونی انها مانند ائورت وجود دارد .

این احتمال با افزایش فشار خون زیاد میشود مانند زمانی که فرد حرکات ورزشی سنگینی انجام میدهد.بیشتر ورزشکارن با وارد امدن ضربات به ناحیه کمر فوت میکنند.
زمانی که کمر در دوره ای که قلب اسیب پذیر است،ضربه میخورد ،ریتم قلبی بهم میخورد که به ان فیبیرلاسیون بطنی میگویند .احتمال بروز این مورد خیلی کم است و در 45 هزارم ثانیه رخ میدهد.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران