محققان به تازگی دریافته‌اند که میلیون ها نفر با مصرف غذا پس از ساعت 7 شب خود را معرض ابتلا به بیماری های قلبی یا سکته قرار میدهند .
در‌واقع غذا های دیرهنگام باعث می‌شوند تا بدن در حالتی آماده باش قرار گیرد و این در حالی است که باید استراحت کند .متخصصان بیماری‌های قلبی عروقی به بزرگسالان توصیه میکنند که تا دو ساعت قبل از خواب از مصرف غذا بپرهیزند .این مقدار در حالت ایده‌آل به ساعت 7 شب می‌رسد .
فشار خون یک فرد سالم در هنگام خواب حدود 10 درصد کاهش می‌یابد ولی نتایج بدست آمده از فشار خون 700 نفر نشان میدهد که مصرف غذا دو ساعت قبل از غذا باعث افزایش فشار خون می‌شود .محققان این حالت را با افزایش آزاد سازی هورمون استرس به هنگام خوردن ارتباط میدهند و این اتفاق درست زمانی رخ میدهد که بدن باید ریلکس و آرام باشد .
افرادی که افت فشار خون در هنگام شب را تجربه نمی‌کنند در گروه دیگری قرار میگیرند و به میزان خیلی بیشتری در معرض مرگ های ناشی از بیماری‌های قلبی میباشند .در‌واقع بیشتر افرادی که دیروقت غذا میخوردند ،در این دسته قرار میگیرند .
زمانی که شما دیر وقت غذا می‌خورید ،بدن در حالت هشیار قرار میگیرد که همان وضعیت مناسب روز است و باعث می‌شود تا بدن آمادگی لازم برای خواب را نداشته باشد .معمولا در هنگام خواب هورمونهای استرس ترشح می‌شوند و یاعث کاهش فشار خون می‌شوند که وضعیتی نرمال است .
در مطالعه‌ای 721 نفر با میانگین سنی 53 سال شرکت کردند که به فشار خون بالا مبتلا بودند .نتایج این مطالعات نشان میدهد که افرادی که دو ساعت قبل از خواب غذا خورده بودند ،به میزان 2.5 برابر بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون شبانه قرار دارند .
حدود 4.9 میلیون نفر در انگلستان به فشار خون بالا مبتلا هستند و در‌واقع آن‌ها به میزان بیشتری در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند ولی اگر این فشار در هنگام شب کاهش نیابد ،ریسک یاد شده به میزان چندین برابر بیشتر خواهد شد .
متخصصان تخمین زده‌اند که 40 درصد از افراد مبتلا به فشار خون کسانی هستند که افت فشار خون در هنگام شب را تجربه نمی‌کنند .این افراد در بریتانیا به 3.76 میلیون نفر می‌رسند که به میزان بیشتری در معرض مشکلات جدی قلبی هستند .
اگر سطح فشار خون در هنگام شب بیش از 10 درصد کاهش نباید ،وضعیتی خطرناک بوجود خواهد آمد و این افراد بیشتر به حملات قلبی و سکته و بیماری‌های مزمن دچار خواهند شد .
ولی افراد سالم با سطح نرمالی از فشار خون هم باید نکات یاد شده را رعایت نمایند .انچه که میخوریدم به اندازه نحوه خوردن ما مهم است و بهتر است افراد حتماً صبحانه بخورند و ناهار میل کنند ولی حجم غذای مصرفی خود در وعده شام را تا جای ممکن کاهش دهند .
در‌واقع مصرف صبحانه و ناهار ضروری بوده ولی شام نباید پس از ساعت 7 شب میل شود .
مطالعات انجام شده نشان میدهند که صرف وعده‌های غذایی در زمانی معین و ثابت  و روزه داری در شب میتواند سلامتی شما را بهبود بخشد .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران