تغییرات بینایی یکی از راه های است که به شما می فهماند ، در حال پیر شدن هستید . مشکلات چشمی معمولا در ابتدا نامحسوس است و اغلب در میانسالی ​​شروع می شود، و می تواند شامل مشکلاتی از قبیل:
پیر چشمی
پیر چشمی یکی از شایع ترین مشکلات بینایی در میانسالی است. با افزایش سن ، لنز چشم دچار انعطاف پذیری کمتری  میشود به طوری که در نزدیکترین فاصله مورد نظر ، بینایی واضح و راحتی را نخواهید داشت. 
اگر خواندن برایتان سخت شد،یک وقت ملاقات برای معاینه چشم بگیرید.ممکن است نیاز به استفاده عینک یا لنز باشد.عینک مطالعه با و بدون نسخه در دسترس است ، شما می توانید برای مشاهده یا  خواندن یک منو یا کتاب و یا کار با کامپیوتر از این نوع عینکها استفاده کنید.
اگر مشکل  دوربینی و نزدیک بینی  دارید ، میتوانید از عینک دو کانونی  برای نزدیک بینی و دور بینی استفاده نمایید .همچنین میتوانید از لنزهای پیشرفته و یا سه کانونی برای نزدیک و دوربینی استفاده نمایید.
با استفاده از لنزهای تماسی در پیر چشمی میتوانید بهتر و بدون نیاز به عینک مطالعه کنید .لنزتماسی  چند کانونی به شما اجازه میدهد  نزدیک، دور، و همه جا را بهتر و راحتر ببنید.

خشکی چشم
با افزایش سن ، چشم نیز خشک میشود و به طور طبیعی اشک کمتری تولید میکند. عمل جراحی لیزر چشم و یا استفاده از لنزهای تماسی می تواند این مشکل را بدتر کند.
خشکی چشم بسیار آزار دهنده است .اگر چشم برای مدت زمان طولانی خشک بماند باعث آسیب جدی به چشم میشود.برای سالم نگه داشتن چشم بهتر است آنها را مرطوب کنیم و یا از اشک مصنوعی برای بازگرداندن رطوبت چشم استفاده نماییم.اگر خشکی چشم با استفاده اشک مصنوعی برطرف نشد ، حتما باید به دکتر مراجعه نمایید. دکتر می تواند با بررسی چشم متوجه شود  که آیا خشکی چشم علائم یک مشکل بزرگتر است یا نه.
دیابت
دیابت کنترل نشده می تواند تمام بدن از جمله چشم را تحت تاثیر قرار دهد. با گذشت زمان، قند خون بالا و دیابت به رگ های ظریف خونی چشم آسیب می رساند و در نتیجه میتواند منجر به نابینایی شود. حتی اگر مبتلا به دیابت هم نبودید به طور منظم به چشم پزشک مراجعه نمایید. بسیاری ازافراد مبتلا به دیابت نمی دانند که دچار این عارضه شده اند.

آب سیاه یا گلوکوم
آب سیاه یک نوع بیماری های چشمی است که به عصب بینایی آسیب میرساند و اغلب این مشکل بدون هیچ نشانه  ای شروع می شود و ممکن است تا زمانی بینایی خود را از دست ندهید، متوجه آن نشوید.قبل از بروز یک مشکل جدی چشمی به دکتر چشم پزشک مراجعه نمایید وی برای تشخیص آب سیا یک سری آزمایشات را توصیه می نماید. اگر مبتلا به گلوکوم شدید ، قطره چشم و جراحی می تواند شما را از خطر نابینایی دورنگه دارد.

آب مروارید 
با افزایش سن ،عدسی چشم کدرتر میشود و این عارضه در بین سالمندان بسیار شایع است. اغلب آب مروارید هایی که با افزایش سن رخ می دهد در طی چند سال بتدریج بوجود می آید. آب مروارید نیز می تواند  چشم را در برار نور خورشید  حساس تر کند .آب مروارید را میتوان با تغییر نمره عینک و یا روشنتر کردن محیط  برطرف نمود.اما هنگامی که دید چشم کدرتر شد ، با دکتر خود در مورد جراحی  چشم صحبت نمایید .

سردرد های میگرنی
میگرن نه تنها باعث سردرد میشود بلکه می تواند چشم را تحت تاثیر قرار دهد و یا حتی میگرن میتواند دید چشم را کم یا در بعضی موارد باعث نابینایی شود . اگردچار این مشکل جدید شدید، با دکتر خود تماس بگیرید. اگر تشخیص داده شود که دچار میگرن شده اید ، بدانید چه چیزی باعث سردرد شما شده است . به این ترتیب، شما می توانید از بروز آن جلوگیری کنید  تا کمتر مبتلا به سدرد شوید . اگربه طور موقت و بهنگام سردر میگرنی ، بینایی خود را از دست دادید حتما این موضوع را به چشم پزشک  خود اطلاع دهید. این می تواند نشانه ای از یک مشکل بینایی جدی تر باشد.

لکه ها و اشیاء شناور در چشم

با افزایش سن مایع داخل چشم شروع  به شکستن می کند. در اغلب اوقات ،این  اجسام شناور مزاحم، بی ضرر هستند. اگربطور ناگهانی جسمی شناور در معرض دیدتان قرار گرفت یا شروع به ضربه زدن کرد، به دکتر چشم مراجعه نمایید. گاهی اوقات، اجسام شناور می تواند نشانه ای از قطره اشک شبکیه، که می تواند منجر به جداشدگی شبکیه شود.اگر این  عارضه درمان نشود می تواند به کاهش دید دائمی منجر شود.


اگر شما 40 دارید و هیچ مشکل چشمی ندارید ، باید هر 2 تا 4 سال به یک چشم پزشک مراجعه نمایید. بین 55 و 65 سال ، هر 1 تا 3 سال به دکتر چشم مراجعه نمایید . اگر دچار بیماریهایی از قبیل دیابت یا فشار خون بالا و یا مشکلات چشم وابسته به سن هستید و حدود40 سال سن دارید ، بطور منظم باید به چشم پزشک مراجعه نمایید. دکتر می تواند هر گونه تغییر چشم  را خیلی سریع تشخیص دهد.
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران