آیا برای گرفتگی، آبریزش، و خارش بینی دنبال یک درمان طبیعی هستید؟ باید بدانید که درمان های طبیعی نمی توانند جایگزین داروهای ضد حساسیت باشند، اما آنها می توانند در کنار این داروها به تحمل و تسکین علایم کمک کنند. 

 

حال، تعدادی از این درمان ها را معرفی می کنیم:

  • طب سوزنی. در این درمان باستانی چینی، فردی متخصص سوزن های کوچکی را به آرامی_ و بسیاری از افراد می گویند، بدون درد_ به نقاط خاصی از پوست وارد می کند. شواهدی وجود دارد که این کار به تسکین آلرژی کمک می کند. مطالعه ایی در سال 2013 نشان داد که 8 هفته طب سوزنی باعث کاهش علایم آلرژی شد، به نحوی که افراد قادر به مصرف  دوزهای پایین تری از داروهای خود شدند.  
  • آلرژی زدایی منزل. حرکت و وجود گرده ها در دنیای بیرون را نمی توان کنترل کرد، اما می توان فضای داخل خانه را تحت کنترل خود درآورد. در طول فصل گرده افشانی و هجوم گرده ها، پنجره ها را بسته نگه دارید؛ به جای آن از تهویه مطبوع استفاده کنید. در صورت امکان قبل از وارد شدن، و یا به محض وارد شدن به خانه لباسهایتان را عوض کرده، کفش ها را در بیاورید و دوش بگیرید. 
  • فیلتر هپا (HEPA). نتایج مطالعات در خصوص کاهش علایم آلرژی به کمک فیلتر متفاوت است. زیرا، مواد حساسیت زا روی سطوحی مانند فرش، مبلمان، و میز به مراتب بیشتر از هوا هستند. بنابراین، " تمیز کردن " یک گام مهم در کنترل عوامل محرک آلرژی و آسم است. چنانچه فیلتر هوا تهیه می کنید، توجه داشته باشید که فیلتر هپا (HEPA) باشد. این فیلتر ها حتی مواد حساسیت زای کوچک را جذب می کنند. بهتر است برای جارو برقی نیز از این فیلتر تهیه کنید. جاروبرقی های معمولی باعث پخش شدن مواد حساسیت زا درهوا می شوند.
  • پروبیوتیک ها. این نوع باکتری ها از نوع " باکتری های سالم " هستند که در دستگاه گوارش زندگی می کنند. برخی مطالعات نشان داده اند که پروبیوتیک ها ممکن است علایم آلرژی مانند آبریزش بینی و احتقان را کاهش دهند. آنها را می توان به طور طبیعی از مواد غذایی مانند ماست، کفیر، و نوشیدنی های لبنی دریافت کرد. همچنین، در مکمل ها نیز وجود دارند.
  • حفاظت. اگر فصل آلرژی است، تا جای ممکن باید از محرک ها دوری کرد. زمانیکه تعداد مواد آلرژی زا در بالاترین سطح است از فعالیت در فضای باز پرهیز کنید. هر روز بین ساعات 05:00 تا 10:00، و همچنین حدود ظهر_ که گرم و بادی است_ تعداد حساسیت زا ها در بالاترین حد است. در زمان تمیز کردن باغ یا گاراژ، ماسک و عینک دودی استفاده کنید تا از ورود گرد، غبار و مواد حساسیت زا به بینی، دهان و چشم جلوگیری شود.
  • اسپری بینی. این اسپری های بدون نسخه می توانند مجرای داخلی بینی را باز کنند و گرده و محرکهای دیگر را از بین ببرند.
  • مکمل ها. شواهدی وجود دارد که برخی مکمل ها می توانند به درمان آلرژی بینی کمک کنند. گیاه " باتربور " _ به ویژه عصاره خاص آن تحت عنوان " زی 339 (Ze 339) "_ یکی از بهترین و موثرترین مکمل های شناخته شده است. شواهدی وجود دارد که مکمل های دیگر، مانند کرسیترین، نیز موثر هستند.

 

قبل از مصرف هر گونه مکمل با پزشک مشورت کنید_ بخصوص اگر دارویی را به صورت روزانه مصرف می کنید و یا دچار شرایط  پزشکی خاصی هستید. 

 

درمان های طبیعی آلرژی می توانند تفاوت ایجاد کنند. اما، به یاد داشته باشید که آنها نمی توانند جایگزین داروها و درمان های دیگر حساسیت باشند. اگر علایم بهبود نمی یابند و باعث تداخل زندگی هستند، به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از داروهای حساسیت، واکسن درمانی، و یا درمان های دیگر آنها را تسکین دهد.

 

 

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران