تعداد زیادی از مردم تپش سریع  و یا ارام قلب را به موارد متفاوتی ارتباط میدهند و حتی در بسیاری از موارد  ضربان زیاد قلب انها را نگران میکند .
ولی حقیقت این است که  هر روز شما  شایعات زیادی را در باره ی ضربان قلب می شنوید و بهتر است که همه انها را باور نکنید زیرا در بیشتر موارد حقیقت ندارند .


شایعه اول :یک قلب سالم بین 60 تا 100 بار در دقیقه میتپد
این استاندارد خیلی قدیمی است و بسیاری از پزشکان این مقدار را کمتر تخمین میزنند مانند 50 تا 70 بار در دقیقه .
تحقیقات اخیر نشان میدهند که ضربان بالای 76 بار در دقیقه نشان دهنده ی احتمال بروز حمله قلبی است .
هر چقدرتناسب اندام شما بیشتر باشد ،ضربان قلبتان به هنگام استراحت کمتر خواهد بود .همچنین اگر قلب شما در دقیقه 80 بار بزند  هم مشکلی وجود ندارد ولی  ممکن است قلب شما سالم نباشد .


شایعه دوم :ضربان قلب نامنظم نشان دهنده ی حمله قلبی است
ضربان نامنظم قلب نشان دهنده حالتی به نام تپش قلب است .ممکن است شما حس کنید که قلبتان از سینه کنده میشود و یا با سرعت خیلی بالایی میزند  و یا حتی کمی لرزش و تپش  را در قفسه سینه خود حس کنید .
موارد زیادی در بروز این حالت موثرند مانند :
•    الکل
•    کافئین
•    ورزش
•    استرس
•    کم ابی
•    دارو ها
•    تب
•    اختلالات تیروئید
•    تعدادی از مکمل های غذایی
ضربان قلب نامنظم به معنای حمله قلبی نیست ولی در صورتی که شما به تازگی به این حالت دچار شده اید و یا این نشانه با درد قفسه سینه و مشکلات تنفسی همراه است ،حتما به پزشکتان اطلاع دهید .


شایعه سوم :ضربان  زیاد قلب همیشه  به معنای استرس است
استرس یکی از عواملی است که میزان ضربان قلب شما را افزایش میدهدو عواملی همانند ناراحتی ،هیجان ،ورزش و موارد مشابه هم همین تاثیر را بروی قلب شما میگذارند .
زمانی که شما می ایستید ،ضربان قلب تان به 15 تا 20 عدد در ثانیه میرسد و سپس به حالت نرمال باز میگردد .حتی هوای مرطوب و یا دمای بالا هم میتوانند در افزایش ضربان قلب موثر باشند .
در صورتی که شما از داروهای درمانی تیروئید  مصرف میکنید ،تپش قلب میتواند نشانه ای مصرف زیاد باشد که حتما باید در این خصوص با پزشکتان مشورت نمایید .


شایعه چهارم :ضربان نرمال قلب به معنای تناسب فشار خون است
گاهی اوقات ضربان قلب و فشار خون ارتباط تنگاتنگی با هم دارند مانند زمانی که شما عصبانی میشوید و یا میترسید و یا ورزش کنید  که در این حالت فشار خون وضربان قلبتان با هم بالا میروند .
ولی این ارتباط همیشگی نیست .ممکن است ضربان قلب شما نرمال باشد ولی فشار خونتان پایین و یا بالا باشد ودر واقع کاملا غیر نرمال باشد .
پس بهتر است در هر صورت فشار خون خود را چک کنید ،حتی اگر ضربان قلبتان نرمال است .


شایعه پنجم :ضربان قلب کم  به معنای ضعف قلب است
نه همیشه ،این حالت میتواند نشان دهد که شما  سالم هستید و اندام متناسبی دارید .معمولا شکل عضلات قلب ورزشکاران بهتر است بنابراین قلب این افراد نیازی ندارد به سختی کار کند تا ضربان ثابتی را حفظ نماید .
ضربان کم قلب در صورتی که با سرگیجه ،کمبود نفس و یا درد قفسه سینه و بیهوشی ناگهانی همراه باشند ،خطرناک بوده  و در این صورت باید به پزشکتان مراجعه نمایید .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران