حتما ميدانيد كه زمانيكه باردار ميشويد، زندگي تان براي هميشه دستخوش تغييراتي ميگردد. كمي به جلوتر ميرويم: نوزادتان را به خانه مي آوريد، نخستين لبخند شيرينش را ميبينيد و قربان صدقه اش ميرويد. 

احتمالا اين را هم از قبل ميدانستيد كه بدنتان چه تغييراتي ميكند: اضافه وزن حين بارداري، بزرگتر شدن سايز سينه ها و متورم شدن مچ پا، در صورت ايستادن زياد و طولاني مدت.
اما در اينجا ما به يكسري تغييرات ديگر اشاره ميكنيم كه احتمالا موجب تعجب شما ميگردد.

 

1- كاهش ميل جنسي

چنانچه انجام اين كار از حوصله تان خارج شده است، بايد بدانيد كه تنها شما نيستيد؛ بسياري از مادراني كه بتازگي وضع حمل كرده اند، با افت شديد ميل جنسي مواجه ميشوند. به گفته متخصصان حتي گاهي اوقات ممكن است يك سال طول بكشد تا شما به روال عادي بازگرديد. اين امر بدين دليل است كه بيشتر تمركزتان را بر روي نوزاد و خانواده خود ميگذاريد و زمان كمتري را به خود اختصاص ميدهيد، يا حتي بطور كل از خود غافل ميشويد و اين موضوع بر روابط جنسي شما تاثير گذار است.

همچنين شما بيشتر اوقات خسته هستيد و ممكن است پس از به دنيا آمدن كودكتان، تا چند ماه نخست، هيچ لحظات عاشقانه اي را با همسرتان سپري نكنيد.

مساله ديگر، هورمون استروژن است. ميزان استروژن در طول بارداري افزايش ميابد، سپس بعد از زايمان، بطور ناگهاني كاهش ميابد. اين تغيير در ميزان استروژن، بدين معناست كه ميل جنسي در زنان به شدت كاهش ميابد. خوشبختانه، اين موضوع بازگشت پذير است، اما زمان بسياري بطول مي انجامد.

 

2- برآمدگي شكم

آيا تصور ميكنيد پس از زايمان شكمتان كوچك ميشود؟! درست است، اما نه به اين سرعت.

پس از وضع حمل، بسياري زنان انتظار دارند كه بلافاصله شكمشان به اندازه عادي خود بازگردد. اما حدود 6 تا 8 هفته طول ميكشد تا رحم به اندازه طبيعي پيش از بارداري خود بازگردد.

كليد بازگشت فوري شكم به شكل طبيعي، ورزش كردن و دنبال كردن يك رژيم سالم غذايي در طول بارداري است، كه البته بايد تحت نظارت و دستور متخصص زنان و زايمان باشد.
ورزش هاي مربوط به شكم در زمينه كاهش سريعتر سايز شكم پس از زايمان راهگشا هستند.

 

3- سايز كفش

آيا فكر ميكنيد تغييرات ناشي از بارداري فقط محدود به قسمت مركزي بدن (شكم، پهلو و باسن) ميگردد؟ در اينصورت سخت در اشتباهيد.

پاي زنان در طول بارداري متورم ميگردد . سايز پا تغيير ميكند. اما گاهي اوقات، ممكن است پس از زايمان، اين تغيير سايز دائمي باشد.

به گفته متخصصان، زنان در طول بارداري، بطور ميانگين بين 10 تا 15 كيلوگرم افزايش وزن دارند كه اين اضافه وزن به پاي آنها فشار وارد مي آورد و منجربه افزايش سايز پا ميگردد.
هورمون ها نقش عمده اي را در اين مساله ايفا ميكنند، به خصوص هورموني كه "ريلاكسين" نام دارد. اين هورمون، رباط هاي عضلاني بدن را شل ميكند و فرد را براي زايمان آماده ميسازد. اما اين هورمون منحصرا مربوط به ناحيه لگن نميباشد و بر ساير نقاط بدن، از جمله پا نيز تاثر گذار است. با شل شدن رباط هاي پا و افزايش وزن بدن، فشار به پا وارد شده و منجربه تخت شدن و كشيده تر شدن آنها ميگردد.

اكنون بهانه خوبي براي خريد يك كفش جديد داريد، پس پيش بسوي خريد...!

 

4- سايز سينه

بسياري از زنان انتظار دارند قبل و بعد از زايمان، سايز سينه هايشان افزايش يابد، به خصوص زناني كه كودك را با شير خود تغذيه ميدهند. پس از زايمان و متوقف كردن شيردهي، سينه ها شل و افتاده ميشوند و نه تنها بنا به انتظار زنان، بزرگتر نشده اند، بلكه كوچكتر هم ميشوند.

كاهش سايز سينه پس از بارداري و شيردهي امري طبيعي است، اما اين پايان ماجرا نيست.

هرچه فرزندان بيشتري داشته باشيد، سينه هايتان بيشتر شل و افتاده خواهند شد. اما اين موضوع را از چشم شيردهي نبينيد. بر اساس تحقيقات انجام شده، سابقه شيردهي هيچ ارتباطي با شل شدن سينه ها ندارد. بلكه، عوامل افت سينه شامل شاخص توده بدني بالاتر، تعداد بارداري ها، بزرگ بودن سايز سوتين پيش از بارداري، سابقه استعمال سيگار و بالا بودن سن ميباشد.

 

5- ريزش مو

بسياري از زنان در طول بارداري موهايي پرپشت تر و درخشان تر دارند. اما پس از وضع حمل، مو به حالت سابق خود بازميگردد.

در دوران بارداري، هرچه سطح استروژن بيشتر باشد، موي كمتري از دست خواهيد داد و موها سريعتر به حالت طبيعي خود بازميگردند.

بنابراين پس از بارداري، زمانيكه سطح استروژن كاهش ميابد و به حالت طبيعي بازميگردد، مو براي جبران اين كاهش، شروع به ريزش ميكند. 

اوج اين مساله در 1 الي 5 ماه پس از بارداري است و در طول 6 الي 12 ماه به وضعيت نرمال برميگردد. همه زنان در اين مدت ريزش مو خواهند داشت، اما خوشبختانه اين امر موقتي است.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران