اگر شما به دنبال نوعی تغییر در سبک زندگی خود هستید تا به کمک آن بتوانید فشار خونتان را کاهش دهید ،یک استراتژی مؤثر و قدیمی را به شما پیشنهاد میکنیم که همان خواب میان روز است .
مطالعات جدید ی در یونان نشان میدهند که فشار خون سیستولیک و یا عدد ی که در سنجش فشار خون  بالای عدد دوم  نوشته می‌شود ،در افرادی که در میانه روز میخوابند 5 درصد کمتر از کسانی است که این تجربه را ندارند .
محققان در مطالعات خود از 200 مرد و 186 زن استفاده نمودند تا میزان تأثیر خواب نیمروزی بر تغییرات فشار خون آن‌ها را در یابند .میانگین سنی این افراد 61.4 بود .محققان میزان فشار خون این افراد  و وضعیت کلی سلامت قلبی عروقی  آن‌ها را توسط سیستم‌های سنجش سیار و در طی یک روز بررسی نمودند .همچنین آن‌ها میزان زمان خواب میان روزی آن‌ها را ثبت کردند .در ابتدا به سایر فاکتورهای بالا برنده فشار خون مانند سن ،جنسیت ،شاخص حجم بدنی ،سیگار کشیدن ،قد ، مصرف نمک و الکل  و ورزش توجه کرده و پس از آن متوجه شدند که فشار خون در میان افرادی که از خواب نیمه روز بهره می‌برند ،کمتر است .همچنین این افراد به نسبت سایرین نیاز کمتری به داروهای درمانی فشار خون دارند .
یک متخصص قلب اذعان میکند که تغییرات فشار خون در میان این افراد خیلی چشم گیر نیست و به اندازه 2 میلی متر جیوه در فشار خون سیستولیک است ولی همین کاهش خود قادر است تا میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به مقدار 10 درصد کم کند .
من یکی از طرفداران خوابهای میان روزی هستم ولی همیشه در خصوص زمان خواب نگران بودم و زمانی که کار زیادی داشتم ،با این گرایش خود می جنگیدم .ولی از زمانی که یادگرفتم که افرادی که خواب میان روزی دارند ،از سلامت جسمی و ذهنی بهتری برخوردار می‌شوند و در هنگام شب نیز خواب بهتری دارند ،نگرانی های خود را کنار گذاشته‌ام و هر زمانی که فرصت داشته باشم ،به مدت ده تا بیست دقیقه استراحت میکنم  و پس از آن حس شادابی می‌کنم .
سازمان ملی خواب پیشنهاد میکند که بهترین میزان خواب میان روزی به منظور افزایش هشیاری  بین 20 تا 30 دقیقه است .
متخصصان باور دارند که خواب میان روزی به مدت یک ساعت میتواند به حافظه شما در یافت حقایق  و مکانها و افراد کمک کند و خواب میان روزی 90 دقیقه‌ای خلاقیت شما را افزایش خواهد داد .
اگر تأثیرات ناشی از خواب میان روزی بر سطح فشار خون هم توسط مطالعات بعدی تأیید شود ،شما میتوانید بهره بیشتری از این امکان ببرید .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران