آیا شما نگران فشار خون خود  و یا یکی از اعضای خانواده و یا دوستان هستید ؟نگرانی شما به جاست زیرا اگر فشار خون بالا درمان نشود میتواند باعث بروز بیماری قلبی متفاوتی مانند حمله قلبی و سکته شود .اگر شما اطلاعات بیشتری در خصوص فشار خون داشته باشید ،میتوانید به راحتی از بروز آن پیشگیری نمایید .بهتر است ابتدا با مواردی آشنا شوید که در این خصوص حقیقت دارند و موارد و باور های اشتباه را کنار بگذارید .
در این پست به باور های رایجی می‌پردازیم که در خصوص فشار خون عنوان می‌شوند ولی هیچ کدام حقیقت ندارند :

1.فشار خون بالا مسأله چندان مهمی نیست 
ممکن است شما در مراحل اولیه متوجه نشانه‌های فشار خون بالا نشوید و به همین دلیل نگرانی هم نداشته باشید ولی همین فشار خون میتواند در مدتی طولانی شما را بکشد .قلب شما به طور معمول با ضربان مشخصی میزند و خون را از طریق رگهای خونی به تمام بدن شما پمپاژ میکند .پس از پمپاژ ،خون به دیواره رگهای شما فشاری وارد کرده و به جلو رانده می‌شود .رگهای خونی هم انعطاف پذیر هستند و قطر آن‌ها با توجه به وضعیت موجود تغییر میکند .اگر خون فشار زیادی را به دیواره رگها وارد نماید ،به آن فشار خون می‌گویند .
فشار خون بالا میتواند باعث آسیب دیدگی رگهای خونی  و قلب و کلیه ها  و حتی سایر اعضا شود .بیماری های قلبی و سکته هر دو به دلیل فشار خون بروز میکنند  و به عنوان اولین و پنجمین دلایل مرگ و میر در آمریکا شناخته می‌شوند .
ترسناک ترین بخشی که در در رابطه با فشار خون بالا وجود دارد ،این است که ممکن است شما به آن مبتلا باشید ولی هیچ گاه متوجه نشوید  و دقیقاً به همین دلیل  است که پزشکان فشار خون بالا را کشنده ی خاموش  می نامند .بنابراین فشار خون را جدی بگیرید .

2.نمیتوان از بروز فشار خون بالا پیشگیری نمود 
ممکن است یکی از اعضای خانواده شما به فشار خون مبتلا باشند و شما هم به میزان زیادی در معرض ابتلا به این بیماری باشید .ممکن است با خود فکر کنید که هیچ روشی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری وجود ندارد ولی بهتر است بدانید با این روش‌ها به خوبی میتوان احتمال ابتلا به فشار خون را کاهش داد :
-وزن متناسبی را حفظ کنید :تغذیه سالم و ورزش میتوانند به شما در جهت نیل به این هدف کمک نمایند 
-رژیم غذایی سالمی را انتخاب کنید :بهتر است به میزان مورد نیاز بدنتان غذا مصرف کنید و مواد غذایی را انتخاب کنید که مغذی بوده  قند و نمک و چربی کمی دارند .
-میزان نمک مصرفی تان را کاهش دهید :بیشتر سدیم مصرفی شما به حالت نمک است که میتواند به عنوان چاشنی به غذای شما اضافه شود .
-میزان الکل مصرفی تان را کاهش دهید 
-سیگار نکشید  و از قرار گیری در معرض دود سیگار بپرهیزید 
به طور منظم ورزش کنید :سعی کنید روزانه  و پنج بار در هفته به مدت نیم ساعت ورزش کنید .ورزش استرس را کاهش میدهد  و به شما در کنترل وزن کمک میکند .
-استرس خود را کاهش دهید :مواد تولیدی ناشی از استرس در بدنتان باعث می‌شود تا قلبتان سریع‌تر بزند  و رگهای خونی شما سفت شوند .تمام این موارد احتمال ابتلا به فشار خون را افزایش میدهند .
میتوانید در خصوص روش‌های پیشگیری از ابتلا به فشار خون با پزشکتان نیز مشورت نمایید.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران