بیشتر مادران شیرده نمیدانند که در این دوران باید چه نکاتی را رعایت کنند،چه مقدار از هر ماده غذایی باید مصرف کنند،از مصرف چه مواد غذایی باید بپرهیزند و یا این رژیم غذایی چگونه بر سلامتی انها و کودکشان موثر است.در این مقاله میخواهیم به تعدادی از نکات اصلی در خصوص رژیم دوران شیردهی بپردازیم.

همانطور که میدانید کودک در دوران شیردهی از مادر تغذیه میکند و نوع تغذیه شما تاثیر فراوانی بر رشد کودکتان خواهد داشت.با مهم ترین نکات تغذیه ای دوران شیردهی اشنا شوید:

آیا باید در دوران شیردهی کالری بیشتری مصرف کنم ؟

بله،شما باید در این دوران مصرف کالری خود را بیشتر نمایید،حدود 400 تا 500 کالری در روز برای شما مناسب است و انرژی کافی به شما میدهد.بدین منظور،بهتر است غذاهایی مصرف کنیم که ارزش تغذیه ای بالایی دارند،مانند:برشی از نان کامل به همراه یک قاشق چایخوری از کره بادام زمینی،یک موز و یا سیب متوسط و 227 گرم ماست.

در دوران شیردهی از چه غذاهایی باید مصرف کنم؟

غذاهای سالمی را در این دوران انتخاب نمایید تا شیرسازی بدن شما با کیفیت بهتری انجام گیرد.غذاهای حاوی پروتئین مانند تخم مرغ،حبوبات،لبنیات و غذاهای دریایی کم جیوه گزینه های مناسبی هستند.مخلوطی از نان کامل و میوه و سبزیجات هم یک رژیم غذایی سالم را تشکیل میدهند.پیش از مصرف میوه ها و سبزیجات انها را به خوبی بشویید.

مصرف انواع مواد غذایی در این دوران باعث میشود تا طعم شیر شما تغییر کند و در نهایت به کودک شما کمک میکند تا راحتتر طعم های دیگر را بپذیرد.

در صورتی که میخواهید خود شما و کودکتان تمام ویتامین های لازم را دریافت نمایید،میتوانید با مشورت با پزشک تا قبل از تولد نوزاد از ویتامین های روزانه مصرف کنید.

مصرف مایعات در دوران شیردهی چقدر باید باشد؟

پیش از انکه تشنه شوید،آب بنوشید و همچنین اگر رنگ ادرار شما به زرد تیره متمایل شده است،مقدار زیادی آب بنوشید.همیشه زمانی که به کودک خود شیر میدهید،یک لیوان آب هم در کنارتان بگذارید.
در خصوص مصرف نوشیدنی های قندی و آب میوه احتیاط کنید زیرا باعث افزایش وزن شما میشوند.مصرف بیش از اندازه کافئین هم باعث بروز مشکلات عدیده ای میشود و باید روزانه 2 تا 3 فنجان از نوشیدنی های کافئین دار مصرف کنید نه بیشتر.وجود کافئین در شیر شما باعث ازار کودکتان شده و خواب او را مختل میکند

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران