زنان باردار بايد به صورت مداوم اطلاعات خود در خصوص آنچه براي بارداري مفيد، و آنچه مضر است را افزايش دهند. هر فرد عاقل و بالغي ميدانيد كه استعمال الكل و دخانيات، حتي براي افراد عادي و غير باردار نيز مضر است، چه برسد به زنان باردار! بنابراين از اين موضوع كليشه اي ميگذريم.

اما در حقيقت، هيچوقت با اين موضوع، كه آيا همگي ميوه ها براي زنان باردار مفيد واقع ميشوند يا خير، مواجه نشده ايم. 

البته، در اين شكي نيست كه ويتامين هاي طبيعي موجود در ميوه ها بسيار عالي هستند، اما بايد توجه داشت كه برخي از انواع ميوه ها ميتوانند تاثيراتي منفي بر كودك گذاشته يا منجربه زايمان زودرس شوند.

ما در اين مقاله به 3 ميوه اي اشاره كرده ايم كه مصرف آن در دوران بارداري توصيه نميشود.

 

آناناس ممكن سبب سقط جنين شود!

مصرف آناناس براي زنان باردار، بويژه در مراحل اوليه بارداري، ممنوع است. اين ميوه گرمسيري ممكن است بر حمل جنين تاثير وارد كرده و منجربه سقط جنين شود. در عوض، به خانم هايي كه در مراحل پاياني بارداري بسر ميبرند، نوشيدن آب آناناس توصيه ميشود؛ اين امر سبب بروز انقباضات شده و زايمان را جلو مي اندازد.

 

زنان باردار در مصرف عنبه احتياط كنند!

به مادران باردار توصيه ميشود از مصرف عنبه نارس، جدا خودداري نمايند. اين ميوه گرمسيري منجربه بروز انقباضات رحم خواهد شد. اما بالعكس، مصرف عنبه رسيده بسيار مفيد است. رسيدهء اين ميوه سرشار از ويتامين هاي مورد نياز كودك شماست و ميتواند از بروز يبوست و سوزش سر دل ناشي از بارداري در زنان باردار جلوگيري بعمل آورد.

 

انگور سبب بالا رفتن دماي بدن ميشود!

بهتر است، بطور كل قيد خوردن انگور را در دوران بارداري بزنيد، زيرا اين ميوه، منجربه ازدياد دماي بدن شما ميشود. علاوه بر اين، انگور سبب افزايش باد و حركات روده شده و به همين جهت، مصرف آن در زنان باردار منع شده است.

 

توصيه مهم

هميشه پيش از مصرف ميوه و سبزيجات، آنها را به دقت بشوئيد. در غير اينصورت، يكي از قربانيان توكسوپلاسموز خواهيد شد كه براي نوزاد نيز بسيار خطرناك محسوب ميگردد.

توکسوپلاسموز عبارت است از یک عفونت پروتوزوآیی با توکسوپلاسما گوندی که در انسان‌ها و بسیاری از گونه‌های پستانداران و پرندگان ایجاد می‌شود. در طول چند هفته اول پس از قرار گرفتن در معرض بیماری، عفونت به طور معمول باعث ایجاد یک بیماری خفیف، مانند آنفلوآنزا میشود. انگل به ندرت باعث هر گونه نشانه در افراد بزرگسال و سالم میشود. با این حال افراد مبتلا به ضعف سیستم ایمنی بدن، مانند بیماران مبتلا به ایدز و یا زنان باردار، ممکن است به طور جدی بیمار شوند و گاهی اوقات می تواند کشنده باشد.

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران