اگر یک تاول دردناک نیست، بهتر است آن را دست نخورده نگاه دارید. پوست ناگستتنی روی تاول می تواند یک مانع طبیعی در مقابل باکتری ها باشد و خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد. تاول را با یک چسب زخم بپوشانید. اگر به چسب زخم حساسیت دارید، بهتر است از نوار کاغذی استفاده کنید. 
اگر تاول به وجود آمده دردناک است و یا مانع انجام فعالیت های شما، مانند راه رفتن یا استفاده از دستهایتان، می شود بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. 

چگونه یک تاول را تخلیه کنیم؟


برای از بین بردن درد ناشی از تاول بهتر است بدون پارگی پوست روی آن، مایع درون تاول را تخلیه کنید. در ادامه نحوه انجام این کار گفته می شود:

 

  • دست ها و تاول را با صابون و آب گرم بشویید. 
  • تاول را با ید تمیز کنید.
  • یک سوزن نوک تیز را با استفاده از الکل و تمیز کردن نوک آن استریل کنید. 
  • از سوزن برای سوراخ کردن تاول استفاده کنید. چند نقطه را در لبه های تاول سوراخ کنید. اجازه دهید که مایع تخلیه شود اما پارگی و ترک خوردگی روی پوست ایجاد نشود. 
  • از پماد استفاده کنید (مانند وازلین، پماد Plastibase و غیره) و روی آن را با یک گاز استریل نچسب بپوشانید. اگر روی تاول بثوراتی مشاهده کردید، استفاده از پماد را متوقف کنید. 
  • پانسمان را هر روز عوض کنید. 

 

پیشگیری از تاول 


برای جلوگیری از ایجاد تاول بر روی پاها، از کفش های مناسب استفاده کنید. به علاوه استفاده از جوراب های مرطوب مخصوص نیز موثر خواهند بود. سعی کنید از جوراب های مختلف، کفش ها و کفی هایی که برای این منظور طراحی شده اند، استفاده کنید. پوشیدن دستکش نیز از بروز تاول بر روی دست ها پیشگیری می کند. 
 

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران