افسردگی یک بیماری مانند دیگر بیماری هاست، به عنوان مثال دیابت. اما تشخیص این بیماری با دیگر بیماری ها متفاوت است، به علاوه معمولا افراد نسبت به مشکلات روحی و روانی حس خجالت دارند. در ادامه به بررسی بیشتر این مشکل می پردازیم تا درمان و تشخیص آن راحت تر انجام شود. 
•    پنج نشانه اصلی مربوط به فرد مبتلا به مشکل روانی چیست؟ 
مهم ترین مسئله آموزش پنج نشانه کلیدی مربوط به مشکلات روانی است که عبارتند از: تغییر شخصیت، انزوا، اضطراب، مراقبت ضعیف از خود، ناامیدی. این علائم برای فرد مبتلا آزار دهنده می باشند. اگر این علائم را در کسی مشاهده کردید، هر چه سریعتر به وی کمک کنید. 
•    برخی سوء تفاهم های مربوط به مشکلات روانی کدامند؟ 
این اشتباهات و سوء تفاهم ها کم می باشند که عبارتند از: معمولا تصور می شود افراد مبتلا به مشکلات روحی و روانی و افسردگی خشن یا به نحوی غیر قابل پیش بینی می باشند، در حالیکه افراد مبتلا به این بیماری ها 10 برابر بیشتر از دیگران قربانی جرائم خشونت آمیز بوده اند. یکی دیگر از این نظریات اشتباه این است که بسیاری از مردم تصور می کنند تا کنون اصلا به بیماری های روحی مبتلا نشده اند، اما در حقیقت از هر 5 بزرگسال 1 نفر در زندگی به این مشکل دچار شده است. 
•    اگر علائم مربوط به مشکلات روحی مشخص و قابل توجه نیستند، چگونه می توان افراد عادی را از این علائم آگاه ساخت؟ 
کشف و شناسایی این علائم کار چندان آسانی نیست، زیرا در مورد آنها زیاد صحبت نمی شود. اما مواردی هستند که نشان می دهند فرد در حال اذیت شدن و آزار دیدن است. چهل سال قبل مردم نمی دانستند چگونه حملات قلبی را شناسایی کنند، با آموزش در این باره علائم مربوط به بیماری های قلبی شناسایی شدند. مشکلات روحی و روانی نیز مسئله ای است که صحبت کردن در مورد آنها برای مردم سخت است، اما به هرحال زمانی صحبت در مورد بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان سینه نیز سخت بود – تمام این ها با آموزش حل می شوند. 
•    بهترین راه حمایت از فرد مبتلا به بیماری روحی چیست؟ 
راه های زیادی برای حمایت از فرد مبتلا به مشکلات روحی وجود دارد. با همدل بودن، برقراری رابطه دوستانه و گوش دادن به فرد بیمار می توانید چیزهای زیادی در مورد فرد دریافت کنید. به علاوه اطلاعات خود را نیز در زمینه بیماری های روحی افزایش دهید. اما بهترین روش حضور داشتن در کنار بیمار است. شاید بیمار نیاز به یک قرار ملاقات داشته باشد یا یک شنونده بتواند حال او را بهتر کند. 
•    آیا رویکرد به کار گرفته در مورد بیمار نظامی و یک شهروند عادی تفاوت دارد؟ 
همانطور که به یک فرد عادی گوش می دهیم، به صحبت های یک شخص نظامی نیز گوش می دهیم. یکی از مهم ترین مزایای مربوط به افراد نظامی این است که برای این افراد انگیزه بزرگی وجود دارد و آن اعضای خانواده آن ها، پشتیبانی پرسنل نظامی و کمک های همرزمان آنها می باشد. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران